Fri frakt

[vc_row][vc_column width="1/1"][vc_column_text]


Leverans

[/vc_column_text][vc_single_image image="10" border_color="grey" img_link_target="_self"][vc_toggle title="Var är min order?" open="false"]

Har du inte mottagit din order? Logga in på "Min sida" för att se aktuell orderstatus. Saknar du en orderbekräftelse? Då beror det oftast på att vi fått en felaktig mailadress, att orderbekräftelsen har hamnat i skräpposten eller att din beställning inte gått igenom.

[/vc_toggle][vc_toggle title="Komplettera, ändra eller avboka min order" open="false"]

Du kan ändra, avboka eller komplettera din order så länge vi inte hunnit skicka den till dig. Det bästa sättet att göra det är att ringa till oss på 031- 389 10 50 och komplettera din order. Är det efter våra telefontider skickar du ett mail till vår kundsupport. Vill du vara säker på att informationen kommit fram till oss är det säkrast att ringa. Ibland hinner vi inte läsa alla mail innan ordrarna hunnit skickas ut.

[/vc_toggle][vc_toggle title="Transportskada" open="false"]

Har ditt paket blivit skadad i transporten måste du anmäla det till oss direkt. Det bästa sättet är att dokumentera med bilder. Börja med att ta bilder innan paketet är öppnat. Gärna från olika vinklar. Fotografera sedan innehållet och eventuella skador på produkten. Skicka sedan informationen till oss, helpdesk@xenonhuset.se . Vi hjälper er att ta kontakt med transportbolaget och se till så att en eventuell skadad vara blir ersatt med en ny.

[/vc_toggle][vc_toggle title="Spåra din försändelse" open="false"]

Lättare och mindre varor skickas med posten brev, förutsatt att du valt posten som fraktsätt. Brev har inget spårnummer och delas normalt ut i den brevlåda dagen efter varan är skickad från oss.
I de fall vi använder oss av Posten varubrev, Posten paket eller DHL skickas ett automatiskt mail från Unifaun/pacsoft när vi skriver ut fraktsedeln. I mailet finns en spårlänk där du kan följa paket. Oftast kan du följa paketet från kl 17:00. 

[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/1"][vc_column_text]

LEVERANS

Vi erbjuder fri fakt vid köp av varor för över 700;-. Detta gäller alla beställningar som levereras till ditt närmsta DHL-ombud. 

Observera: Vissa produkter som väger mindre än 1kg och kostar under 400 kr skickas med posten som brev eller varubrev. Om du är osäker på dina leveransalternativ visas detta i kassan när du skall köpa din produkt, om frakt tillkommer.

 

LEVERANSSÄTT

Vi samarbetar med DHL och Posten vid leveranser använder följande leveranstjänster:

  • Servicepoint - Din beställning skickas till ditt valda DHL Servicepoint utlämningsställe och du blir då aviserad via SMS. Om du inte hämtar ut ditt paket inom fyra dagar får du en påminnelse via sms och därefter skickas paketet automatiskt tillbaka till oss. Vid uthämtning av din försändelse ska giltig ID-handling uppvisas. Maxvikt: 20 kg

  • Företagspaket - Alla beställningar leveranser körs ut till vald företagsadress. En representant eller behörig person måste närvara för att signera mottaget paket. Ingen föravisering sker om inte kunden själv bett om det.

  • Posten brev / Varubrev. Leverans sker direkt till din brevlåd utan spårnummer. I vissa fall kan Varubrev vara delvis spårbara. Vi tjockare prev än 3cm lämnas en avi i din brevlåda och du får hämta ut brevet hos närmaste ombud.

LEVERANSTID

När vi har bekräftat din beställning skickas en beställningsbekräftelse till din angivna e-postadress. Kontakta vår kundservice om du inte får en bekräftelse kort tid efter din beställning. 
Leveranstiden (inklusive DHLs och Postens tid att leverera din beställning) tar normalt inte mer än 1-4 dagar över hela landet när vi skickar din beställning till närmaste utlämningsställe. Det kan i enstaka tillfällen ta några dagar extra under stora försäljningstoppar eller storhelger.

Men var så säker på att vi gör allt vi kan för att leverera din beställning så fort som möjligt!

Om din beställning innehåller varor som behöver extra arbete utfört eller specialleverans så är normal leveranstid 7-14 arbetsdagar från det att vi har mottagit din beställning.

  • Varor som är beställningsvaror.
  • Tillverkning av extraljuspaket 

UTSÅLDA VAROR I DIN BESTÄLLNING

Ibland kan du tyvärr få beställa varor som av en eller annan grund (fel lagerstatus) inte finns på vårt lager. Du får då självklart besked från oss via e-post eller telefon där du får erbjudande om en ersättningsvara eller om en vara behöver beställas för att vi ska kunna leverera den till dig. 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/1"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/1"][vc_column_text]

OUTLÖSTA PAKET/FÖRSÄNDELSER

Kom ihåg att hämta ut din beställning innan 10 dagar har gått! 
För paket som du som kund inte löser ut inom 10 dagar och återsänds till Xenonhusets lager debiterar vi dig 300 kr (SEK) för administration, frakt, returfrakt och hantering. Om du ångrar köpet så hämtar du bara ut din beställning och returnerar den till oss. Vi krediterar dig för köpbeloppet så fort vi har mottagit din retur.
(Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten)

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/1"][/vc_column][/vc_row]