Retur & byte
Du har 14 dagars öppet köp från den dagen tog emot din vara. En förutsättning för att du ska kunna utnyttja ångerrätten är att varan är oanvänd och att förpackningen är hel och intakt. Plomberingen på förpackningen får ej vara bruten på Osrams DUO lampor, då kan vi tyvärr inte ta tillbaka lamporna. Var noga med att kontrollera att lamporna du köpt passar din bil innan du öppnar förpackningen. Om du är osäker vänligen kontakta oss på helpdesk@xenonhuset.se så hjälper vi dig.
Reklamation
- Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till helpdesk@xenonhuset.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
- Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi skickar en returfraktsedel via mail alternativt per post och står för returfrakt vid godkända reklamationer och felskickade varor.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
HUR RETURNERAR/BYTER JAG EN PRODUKT?
Ska du skicka varor från en order tillbaks till oss, använder du dig av Postnord, DHL eller Schenker som transportör. Vill du byta eller ångra ditt köp bekostar du din retur själv och köper frakten hos vald transportör.
Du loggar in på din sida
Där väljer du "Mina Varureturer" (RMA)
Fyll i önskad information, skriv ut returslippen och lägg en i paketet. Har du inte tillgång till en skrivare skriver du returnumret på en lapp och lägger med i paketet. Sedan lämnar du in paketet på ett Post/DHL/Schenker-ombud.
Vi kommer att justera fakturan / göra en återbetalning till dig efter returen har blivit genomgången och godkänd. Skulle returen inte vara godkänd kontaktar vi dig innan vi returnerar varan till dig.
- Varor som är försedd med plombering, vilket framgår vid beställning isåfall får ej vara bruten. Då kan inte varan returneras.
- Observera att du ej kan ångra eller byta en vara som är använd, eller på något sätt är defekt. Varan måste vara i så bra skick att de skall kunna säljas på nytt. Samma gäller förpackningen som varan var placerad i, en måste vara hel och i samma skick som vid mottagandet av varan.
ÅNGERRÄTTEN GÄLLER EJ:
- För varor som fått någon typ av personlig anpassning, special beställd eller speciellt tillverkad.
- Om varan är använd och orginalemballagen skadad godkänns inte returen och vi kommer då att återsända varan till dig och debitera dig fraktkostnad för detta.
Vissa förpackningar är försedda med en plomberingsetikett, bryts den gäller ej ångerrätten. Det gäller för alla Osrams produktförpackningar som säljs i 2-pack.
DU FÅR INTE TEJPA, SKRIVA, ELLER KLISTRA FAST DIN RETURSEDEL PÅ ORIGINALFÖRPACKNINGEN.
Med originalförpackning menas den förpackning varorna ligger i, exempelvis lampförpackning eller blisterförpackning. Du får tejpa/klistra fast retursedeln på ytteremballagen som varorna sänds i.
NÄR DIN RETUR HAR BLIVIT MOTTAGEN
Efter mottagen och behandlad retur mottar du ett bekräftelsemail från oss med besked om godkänd eller icke godkänd retur. Skall du återbetalas sker detta inom 30 dagar från det att returen mottagits på vårt lager.
Tänk på att du ansvarar för din vara/or vid retur och byte.
Varan skall vara oanvänd och returneras i en oskadd originalförpackning. Samtliga lappar och manualer som fanns med skall skickas med. Det är viktigt att ett skyddande ytteremballage används för att paketera din retur.